I principii, a struttura è u funziunamentu basicu di i forni à tunnel sò stati trattati in a sessione precedente. Sta sessione si cuncentrerà nantu à u funziunamentu è i metudi di risoluzione di i prublemi per l'usu di forni à tunnel per cucinà mattoni di custruzzione in argilla. Un fornu à carbone serà adupratu cum'è esempiu.
I. Differenze
I mattoni d'argilla sò fatti da terra cù un bassu cuntenutu minerale, alta plasticità è proprietà adesive. L'acqua hè difficiule da caccià da questu materiale, rendendu i grezzi di mattoni più difficiuli da asciugà paragunatu à i mattoni di scistu. Anu ancu una resistenza più bassa. Dunque, i forni à tunnel utilizati per cuocere i mattoni d'argilla sò ligeramente diversi. L'altezza di impilamentu hè ligeramente più bassa, è a zona di preriscaldamentu hè ligeramente più longa (circa 30-40% di a lunghezza tutale). Siccomu u cuntenutu d'umidità di i grezzi di mattoni bagnati hè circa 13-20%, hè megliu aduprà un fornu à tunnel cù sezioni separate di asciugatura è sinterizzazione.
II. Preparazione per l'operazioni di tiru:
I grezzi di mattoni d'argilla anu una resistenza relativamente bassa è un cuntenutu d'umidità ligeramente più altu, ciò chì li rende difficiuli d'asciugà. Dunque, una attenzione particulare deve esse prestata durante l'impilamentu. Cum'è dice u dettu, "Trè parti di cottura, sette parti di impilamentu". Quandu si impila, prima sviluppate un pianu di impilamentu è disponete i mattoni in modu ragiunevule; metteli in un mudellu di griglia cù bordi più densi è centri più sparsi. Se i mattoni ùn sò micca impilati currettamente, pò purtà à u crollu di l'umidità, u crollu di a pila è un flussu d'aria scarsu, rendendu u prucessu di cottura più difficiule è causendu cundizioni anormali cum'è u focu frontale chì ùn si sparghje micca, u focu posteriore chì ùn si mantene micca, u focu superiore chì hè troppu veloce, u focu inferiore chì hè troppu lentu (u focu chì ùn ghjunghje micca in fondu) è u focu mediu chì hè troppu veloce mentre i lati sò troppu lenti (incapaci di prugressà uniformemente).
Preimpostazione di a Curva di Temperatura di u Fornu à Tunnel: Basatu annantu à e funzioni di ogni sezione di u fornu, prima preimpostate u puntu di pressione zero. A zona di preriscaldamentu hè sottu pressione negativa, mentre chì a zona di cottura hè sottu pressione positiva. Prima, impostate a temperatura di u puntu di pressione zero, poi preimpostate e temperature per ogni pusizione di a vittura, tracciate u diagramma di a curva di temperatura è installate sensori di temperatura in i lochi critichi. A zona di preriscaldamentu (circa pusizioni 0-12), a zona di cottura (pusizioni 12-22) è a zona di raffreddamentu restante ponu tutte funziunà secondu e temperature preimpostate durante u prucessu.
III. Punti chjave per l'operazioni di focu
Sequenza d'accensione: Prima, accendete u ventilatore principale (aghjustate u flussu d'aria à 30-50%). Accendete a legna è u carbone nantu à u vagone di u fornu, cuntrullendu a velocità di crescita di a temperatura à circa 1 °C per minutu, è aumentendu lentamente a temperatura à 200 °C. Una volta chì a temperatura di u fornu supera i 200 °C, aumentate ligeramente u flussu d'aria per accelerà a velocità di crescita di a temperatura è ghjunghje à a temperatura di cottura nurmale.
Operazioni di Cottura: Monitorate strettamente e temperature in tutti i lochi secondu a curva di temperatura. A velocità di cottura per i mattoni d'argilla hè di 3-5 metri per ora, è per i mattoni di scistu, di 4-6 metri per ora. Diverse materie prime, metudi di impilamentu è rapporti di miscela di carburante influenzeranu tutti a velocità di cottura. Sicondu u ciclu di cottura impostatu (per esempiu, 55 minuti per vagone), avanzate u vagone di u fornu uniformemente è agite rapidamente quandu caricate u vagone per minimizà u tempu di apertura di a porta di u fornu. Mantene una pressione di u fornu stabile u più pussibule. (Zona di preriscaldamentu: pressione negativa da -10 à -50 Pa; zona di cottura: ligera pressione positiva 10-20 Pa). Per una normale regolazione di a pressione, cù a serranda d'aria regolata currettamente, regolate solu a velocità di u ventilatore per cuntrullà a pressione di u fornu.
Cuntrollu di a temperatura: Aumentate pianu pianu a temperatura in a zona di preriscaldamentu di circa 50-80 °C per metru per impedisce un riscaldamentu rapidu è a crepatura di i mattoni. In a zona di cottura, fate attenzione à a durata di cottura dopu avè righjuntu a temperatura desiderata per evità una cottura incompleta in l'internu di i mattoni. Se si verificanu cambiamenti di temperatura è a durata à alta temperatura costante hè insufficiente, u carbone pò esse aghjuntu per a cima di u fornu. Cuntrolla a differenza di temperatura in 10 °C. In a zona di raffreddamentu, aghjustate a velocità di u ventilatore di raffreddamentu per cuntrullà a pressione di l'aria è u flussu d'aria in basa à a temperatura di i mattoni finiti chì esce da u fornu, per impedisce chì u raffreddamentu rapidu pruvuchi a crepatura di i mattoni finiti cotti à alta temperatura.
Ispezione di l'uscita di u fornu: Ispezionate l'aspettu di i mattoni finiti chì escenu da u fornu. Devenu avè un culore uniforme. I mattoni pocu cotti (bassa temperatura o tempu di cottura insufficiente à alta temperatura, chì risulta in un culore chjaru) ponu esse restituiti à u fornu per una nova cottura. I mattoni troppu cotti (alta temperatura chì provoca fusione è deformazione) devenu esse rimossi è scartati. I mattoni finiti qualificati anu un culore uniforme è producenu un sonu chjaru quandu sò battuti, è ponu esse mandati à a zona di scaricamentu per l'imballaggio è u trasportu.
IV. Guasti Tipici è Metodi di Risoluzione di i Problemi per l'Operazioni di Forni di Galleria
A temperatura di a zona di combustione ùn cresce micca: I mattoni à combustione interna ùn sò stati mischiati secondu a so putenza termica, è u carburante hà un bassu valore caloricu. Soluzione per una miscelazione insufficiente: Ajustate u rapportu di miscelazione per superà ligeramente a quantità necessaria. U bloccu di u focolare (accumulu di cenere, corpi di mattoni crollati) provoca una carenza d'ossigenu, chì provoca un aumentu insufficiente di a temperatura. Metudu di risoluzione di i prublemi: Pulite u canale di u focu, svuotate u condotto di fumu è cacciate i mattoni verdi crollati.
Stallo di u vagone di u fornu durante u funziunamentu: Deformazione di a pista (causata da l'espansione è a cuntrazione termica). Metudu di risoluzione di i prublemi: Misurate a livella è a spaziatura di a pista (tolleranza ≤ 2 mm), è curregge o rimpiazzà a pista. Bloccu di e rote di u vagone di u fornu: Metudu di risoluzione di i prublemi: Dopu avè scaricatu i mattoni finiti ogni volta, ispezionate e rote è applicate oliu lubrificante resistente à alte temperature. Efflorescenza superficiale nantu à i mattoni finiti (brina bianca): "Un cuntenutu di zolfu eccessivamente altu in u corpu di u mattone porta à a furmazione di cristalli di sulfatu. Metudu di risoluzione di i prublemi: Aggiustate u rapportu di materia prima è incorporate materie prime à bassu cuntenutu di zolfu. Cuntenutu di zolfu eccessivamente altu in u carbone. Metudu di risoluzione di i prublemi: Aumentate u vulume di i gasi di scaricu in a zona di preriscaldamentu quandu a temperatura righjunghji circa 600 °C per sfogà u vapore di zolfu liberatu."
V. Mantenimentu è Ispezione
Ispezione Quotidiana: Verificate se a porta di u fornu si apre è si chjude nurmalmente, se a sigillatura risponde à i requisiti è se u vagone di u fornu hè dannighjatu dopu avè scaricatu i mattoni. Ispezionate e rote di u vagone di u fornu per assicurassi chì funzionanu nurmalmente, applicate oliu lubrificante à alta temperatura à ogni rota è verificate se e linee di monitoraghju di a temperatura sò dannighjate, se e cunnessione sò sicure è se e funzioni sò nurmali.
Mantenimentu Settimanale: Aghjunghjite oliu lubrificante à u ventilatore, verificate se a tensione di a cinghia hè adatta è assicuratevi chì tutti i bulloni sianu fissati bè. Aghjunghjite oliu lubrificante à u carru di trasferimentu è à a macchina di u carru superiore. Ispettate tutti i cumpunenti per un funziunamentu nurmale. Ispetzione di i binarii: A causa di differenze di temperatura significative in u fornu, l'espansione è a cuntrazione termica ponu causà l'allentamentu di i binarii. Verificate se e teste di i binarii è i spazii trà i carru di trasferimentu sò nurmali.
Ispezione mensile: Ispezionate u corpu di u fornu per crepe, verificate a cundizione di i mattoni refrattarii è di i muri di u fornu, è calibrate l'equipaggiu di rilevazione di a temperatura (errore <5 ° C).
Mantenimentu trimestrale: Eliminate i detriti da u passaghju di u fornu, pulite i canali di fumu è d'aria, ispezionate a cundizione di sigillatura di i giunti di dilatazione in tutti i lochi, verificate u tettu è u corpu di u fornu per difetti, è ispezionate l'equipaggiu di circulazione è u sistema di cuntrollu di a temperatura, ecc.
VI. Prutezzione è Sicurezza Ambientale
I forni à tunnel sò forni d'ingegneria termica, è in particulare per i forni à tunnel à carbone, u trattamentu di i gas di combustione deve esse dotatu di precipitatori elettrostatici umidi per a desulfurazione è a denitrificazione per assicurà chì i gas di combustione emessi rispettinu i standard di emissione.
Utilizzazione di u calore di scarto: L'aria calda da a zona di raffreddamentu hè trasportata per mezu di tubi in a zona di preriscaldamentu o in a sezione di asciugatura per asciugà i mattoni grezzi bagnati. L'utilizzazione di u calore di scarto pò riduce u cunsumu energeticu di circa u 20%.
Pruduzzione sicura: I forni à tunnel à gas devenu esse dotati di rilevatori di gas per prevene l'esplosioni. I forni à tunnel à carbone devenu esse dotati di rilevatori di monossidu di carbonu, in particulare durante l'accensione di u fornu per prevene l'esplosioni è l'avvelenamentu. U rispettu di e procedure operative hè essenziale per assicurà una pruduzzione sicura.
Data di publicazione: 16 di ghjugnu di u 2025